Chorałowa muzykoterapia drogą do wyciszenia i harmonii [cz.3] – Ingrediente

Idąc tropem średniowiecznej myśli benedyktyńskich teoretyków chorału, możemy przemierzać rozległe obszary chorałowej ekspresji niemożliwe do odkrycia z dzisiejszego punktu widzenia. Najbliżej czystej warstwy brzmieniowej chorału jest bez wątpienia w pełni stanowiąca owoc średniowiecznej refleksji teoria ośmiu tonów chorałowych. W sposób niezaprzeczalny powstała ona pod wpływem myśli greckiej (co prawda swoiście zinterpretowanej). Jest jednak próbą systematyzacji ex post praktyk brzmieniowych wypracowanych w pierwszych wiekach rozwoju chorału. Tony chorałowe to istotny element systemu organizującego tę muzykę.


W dzisiejszym odcinku chorałowej muzykoterapii zapoznamy się z utworem „Ingrediente” pochodzącym z płyty „Barwy Chorału, ton drugi”:


 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2014. Wydawnictwo Benedyktynów TYNIEC | redakcja@tyniec.com.pl // blog wspierany przez jzelek.pl