Przedsprzedaż drugiego tomu podręcznika do kaligrafii „Piękna Litera” trwa. Masz kilka opcji do wyboru…

Trwa przedsprzedaż drugiego tomu Pięknej Litery. WAŻNA INFORMACJA: wysyłka rozpocznie się od 19 grudnia 2018 r. W podręczniku do kaligrafii, który został podzielony na dwie części znajdziecie: kursywę angielską opracowaną przez Ewę Landowską i minuskułę karolińską przygotowaną przez Barbarę Bodziony. Przygotowaliśmy kilka opcji do wyboru (osobno i w zestawie):

Piękna Litera. Kursywa angielska
Piękna Litera. Minuskuła karolińska

Zestaw „Piękna Litera”: Kursywa angielska i Minuskuła karolińska
Zestaw „Piękna Litera”: Uncjała, Italika, Kursywa angielska i Minuskuła karolińska

Podręcznik do kaligrafii Piękna Litera powstał z inicjatywy Ewy Landowskiej we współpracy z Barbarą Bodziony. Jest on odpowiedzią na liczne zapytania o materiały podręcznikowe i książkowe, z jakimi spotykały się autorki od momentu rozpoczęcia działalności edukacyjnej (2006 rok). W tamtym czasie książki takie wydawało się jedynie za granicą, a na język polski przełożone zostały dwie, może trzy, w dodatku nie do końca odpowiadające na zapotrzebowania osób chętnych, aby uczyć się kaligrafii. Piękna Litera powstała przede wszystkim dla tych, którzy chcą się nauczyć kaligrafii, a nie mogą wziąć udziału w kursie. Program nauki jest oparty na bogatym doświadczeniu edukacyjnym obu autorek. W I tomie, który ukazał się w 2016 roku, zostały opracowane dwa style pisma: uncjała (Barbara Bodziony) oraz italika (Ewa Landowska). Autorki zdecydowały się na te kroje ze względu na stopień trudności – oba style są stosunkowo proste do przyswojenia, a więc idealne dla tych, którzy zetkną się z kaligrafią po raz pierwszy. W II tomie (2018) autorki zdecydowały się na style, które w historii pisma są w pewnym sensie kontynuacją tych z pierwszego tomu: minuskuła karolińska jako kontynuacja uncjały (opr. B.B.) oraz kursywa angielska, czyli copperplate scriptjako kontynuacja italiki (opr. E.L.). W kolejnych tomach znajdą się kolejne style pisma, Piękna Litera jest więc z założenia wielotomowym podręcznikiem, z którego uważny odbiorca będzie mógł nie tylko nauczyć się kaligrafować wybranym stylem pisma, lecz także zrozumieć jak kształtowało się ono na przestrzeni wieków.

Piękna Litera przemyślana została również pod względem użytkowania. Jest podręcznikiem, a więc z założenia powinna być książką używaną bardzo często podczas przyswajania sobie umiejętności pięknego pisania. Nieprzypadkowy jest tu format (160 x 240 mm) – nie za duży, ale też wystarczająco duży, aby w sposób przejrzysty przedstawić omawiane zagadnienia na ilustracjach. Papier nie jest śnieżnobiały, lecz delikatnie kremowy, aby nie męczył wzroku. Ma też wystarczająco wysoką gramaturę, aby przy częstym użytkowaniu zbyt szybko się nie zniszczył. Przemyślana została również maksymalna ilość stron (200), aby bardziej komfortowo korzystało się z podręcznika (stąd w II tomie podział na dwie osobne książki, łącznie mają bowiem 320 stron).

Piękna Litera to owoc ciężkiej pracy wielu ludzi i długiego procesu powstawania kolejnych części, a wcześniej wielu lat działalności edukacyjnej autorek tej publikacji. Szanuj swoją i cudzą pracę. Podręcznik przeznaczony jest wyłącznie do użytku prywatnego. Wykorzystywanie go do celów komercyjnych (w tym do prowadzenia działalności edukacyjnej) możliwe jest tylko za pisemną zgodą autorek.


Przeczytaj fragmenty: Kursywa angielska  |  Minuskuła karolińska


ewa_landowska

Ewa Landowska – kaligrafią zajmuje się od roku 1999. Od 2006 prowadzi warsztaty, kursy oraz pokazy kaligrafii na terenie całego kraju. Tworzy i projektuje własne kroje pisma w oparciu o klasyczne alfabety. Pracuje zarówno z literą tradycyjną, jak i nowoczesną. Twórczyni Muzeum Kaligrafii i Historii Pisma. Autorka kaligrafii naściennej w Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie. W roku 2015 sporządziła kaligrafowany egzemplarz Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 roku na zlecenie Kancelarii Sejmu. // fot. Edyta Dufaj

barbara_bodziony

Barbara Bodziony – miniaturzysta i kaligraf. Absolwentka historii sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Uzyskała dyplom iluminatora we francuskim Wyższym Europejskim Instytucie Iluminacji i Manuskryptów w Angers. Zafascynowana średniowiecznymi manuskryptami otworzyła w Krakowie artystyczną pracownię, w której uczy sztuki kaligrafii i iluminatorstwa. Wykonuje także prace na zlecenie. Od początku pracy zawodowej prowadzi liczne warsztaty, szkolenia, pokazy i wykłady z dziedziny kaligrafii i iluminatorstwa w kraju i zagranicą. // fot. Edyta Dufaj


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2014. Wydawnictwo Benedyktynów TYNIEC | redakcja@tyniec.com.pl // blog wspierany przez jzelek.pl